onsdag 15. august 2012

Hærvola 754 moh

Kart

7,6 km t/r (finnes alternativ rute 5,4 km t/r).

Tur til Hærvola i går, all by my lonesome:-)
Slik finner du hit: Kjør RV 757 mot Vollen. Ta av mot Malså gruver og til Malsådalen. Bomveg. Sti starter ved skilt ikke langt etter avkjørsel fra vei mot Høysjøen.

Veldig godt merket til over tregrensa, fin sti å følge (bløtt!). Videre ser du hvor du skal gå, toppen viser seg langt langt der oppe:-) Verre når du skal ned fra toppen, jeg fant liksom ikke den riktige traseen, og det ble en del fjellklatring og ulendt terreng (og noen knall & fall, ikke bare bra), før jeg lettet fikk øye på merkingen igjen. Hadde jo noenlunde peiling på retningen, men samtidig ser alt så merkverdig likt ut.... Derfor: tenk over dette når du går oppover, finn deg noen kjennetegn du kan orientere etter.

Dette føltes som en ordentlig fjelltur! Det var ei skikkelig hard treningsøkt å komme seg på toppen av Hærvola:-) Men deilig og en utrolig god følelse når du er der, med 360- graders utsikt i det "uendelige". Vakkert!!
Må legge til at jeg er utrolig imponert over at barn tar seg dit, og av foreldre som tar de med! Jeg hadde nok med meg selv, for å si det sånn:-)
Men en fin tur var det, fornøyd med meg selv inntok jeg sofaen med god samvittighet i går kveld!;-)


Cliffhanger


Varierende skydekke




Toppen i det fjerne

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Det vil gjøre vandreren glad;-)