onsdag 8. august 2012

Marsteinsvola 442 moh

Kart

7,4 km, parkering ved Huseby i Volhaugen.
Sti starter bak p. plassen og fortsetter etter bilvei opp Yssedalen. Skiltet ved oppgang til Marsteinsvola.

3. august bestemte jeg meg for å starte på den første av ti topper jeg har ambisjoner om å bestige ila ferien min. Er ofte ute på tur, men mest i lavlandet. Grunnen er vel at jeg er litt for lite kjent i bygda mi, og med de muligheter som finnes. Ti på topp gjennom Bedriftsidretten er derfor helt genialt, og en fin måte for meg å gjøre meg kjent på!

Med en litt skrekkblandet fryd trampet jeg i vei fra parkeringen ved Huseby, Volhaugen.
Skrekkblandet i form av tanker som "finner jeg veien", "møter jeg ville dyr, i verste fall bjørn".. Egentlig litt banale tanker, men så lenge tankene er der er det vanskelig å fri seg fra dem.
Fryd i form av gjennomføringsevne, frisk luft, fin natur.. You name it!

Veien fant jeg, og ikke noen ville dyr å se. Kyr og sauer på beite samt noen sommerfugler var vel det jeg kunne få øye på:-) Men det skal sies at saueflokken jeg måtte passere, klarte å breke litt frykt i meg- og når de fulgte meg et stykke på veien tenkte jeg mitt. Men fikk på en eller annen måte flokken til å stoppe, og jeg kunne fortsette videre på min "ensomme" ferd. Det kan være deilig å vandre alene, jeg gjør forresten mest det, tankene får fritt spillerom, noen verdensproblemer får løsning og det positive tar styringen over det negative. Det er en selv og ens egen tankevirksomhet. Tror det er sunt innimellom.

Med Canon`en hengende rundt halsen, ble det en del fotostopper selvsagt, noe som også var bidragsyter til fryden jeg hadde i meg underveis. Fantastisk kombinasjon: trim/natur/foto! Amatørfotograf sådan, men øvelse gjør sikkert mester... en gang! For egen glede er det godt nok! ;-) Og så håper jeg at noen av bildene kan sette andre i en positiv stemning, og kanskje bidra til at de ønsker å ta turen selv.

Her er noen bilder fra turen til Marsteinsvola, en tur som selvsagt trygt kan anbefales;-)














Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Det vil gjøre vandreren glad;-)